Během kontroly v nemocnici mu totiž doktoři detekovali i problém s kolenem – musel na operaci a čeká ho ještě další. „Koleno se musí srovnat a sešroubovat, kloub jde do rotace, zlobí mě a natéká. Do prázdnin budu muset chodit s dlahou a rehabilitovat,“ popsal závodník z týmu BARTH Racing. V jednom má však jasno: příštího ročníku Dakarské rallye se chce rozhodně zúčastnit.

Už třikrát se pral s náročnými podmínkami nejtěžší motoristické dálkové soutěže. V roce 2016 Dakarskou rallye nedokončil, vloni ano, a letos opět ne… Padesát kilometrů před cílem páté etapy přejížděl z peruánské duny a zaskočila ho díra schovaná pod nánosem feš-feš písku. Po nájezdu se mu zavřela řídítka, které si zapíchl do břicha. „Byl to nešťastný pád, zlomilo mi to chránič hrudníku. Kdyby řídítka zajely jen o několik centimetrů vedle, mohlo to být mnohem vážnější. Takhle se jednalo pouze o hematom,“ popisoval Lhotský.

Podle doktorů udělal dobře, že odcestoval co nejdříve z Jižní Ameriky, vnitřní krvácení je totiž nepředvídatelné. „Kdybych v závodě pokračoval a zranění by bylo vážné, mělo by to pro mě určitě fatální následky,“ vysvětlil Lhotský, kterého podporuje společnost TopForex. Už několik měsíců se ale potýká s problémy v kolenu a musel na operaci. „Jednalo se o plastiku předního křížového vazu, ještě tam ale našli další věci v menisku a do toho jsem měl špatnou chrupavku,“ štvalo Lhotského, který v současné době chodí o berlích.

Rozhodnutí, co dál, má přijít v květnu. O Dakarskou rallye v roce 2019 přijít ale nechce. A to i za cenu, že by absolvoval nejtěžší soutěž v pozici navigátora. „Zaslechl jsem, že by se trasa měla vrátit do Chile a poprvé bychom se měli objevit v Ekvádoru. To je velice lákavé,“ dodal Lhotský, který má o přípravě jasno. „Asi se nejprve budu muset rozjezdit na běžném motocyklu. Protože žádný nový nemám, patrně si ho pořídím v Motopůjčovně BARTH. Poté lehce přejdu na něco více terénního,“ měl jasno mistr Evropy FIM dálkových soutěží.