Pětinásobný vítěz Dakarské rallye vyhrál v letošním roce Hungarian Baja rallye, nejvyšší ambice má také před nadcházející soutěží v Tunisu. „Závod beru jako tréninkový. Potřebuji se seznámit s fyzickou kondicí, protože zatím jsem letos odjel na čtyřkolce pouze 400 kilometrů,“ dodal Macháček. Trasa v Tunisu měří přes 3000 kilometrů, což je podobně dlouhé, jako na Dakaru. „Pojede se hlavně na písku, tedy na stejném terénu jako v Peru, kde Dakar odstartuje. To je určitě výhoda.“

Macháček musel letošním ročník Dakarské rallye předčasně ukončit kvůli pádu ve čtvrté etapě. Důvodem bylo poraněné rameno. „Po operaci mě přestalo bolet. Doufám, že mě nezačne zlobit v Tunisu. Kdyby byl závod na mé síly, určitě ho ukončím. Zatím mě bolí to druhé rameno, což mě překvapuje,“ dodal se smíchem závodník z týmu BARTH Racing, který v Tunisu jede na Yamaze Raptor. „Jedná se však o těžší čtyřkolku, takže budu muset vynaložit více sil. Do Dakaru pak vyjedu s lehčí verzí, což mi určitě pomůže.“

Účast na Dakaru? Oslava šedesátin!

Právě start na nadcházejícím ročníku nejtěžší motoristické soutěže nebyl zpočátku jistý. Macháček hned po předčasném konci prohlásil, že už se Dakaru nezúčastní. „Chtěl jsem si dát dárek k mým šedesátinám, ale slavit narozeniny předčasně nebylo moudré. Takže až další ročník Dakaru budou pravou oslavou mých narozenin,“ smál se Macháček, který oslavil životní jubileum v březnu. Důvodů, proč se rozhodl vrátit do Jižní Ameriky, je však více: „Tím, že jsem vydržel pouze čtyři etapy, technika nebyla opotřebovaná. Nemusel jsem investovat do oprav. A pořád je to pro mě výzva, pokud tělo drží pohromadě.“

O cílech se však rozhovořit nechtěl. „Od roku 2009, kdy jsem naposledy vyhrál, mám velkou škálu nedojetých Dakarů. Takže každý dojezd do cíle bude pro mě úspěchem,“ vyhlásil Macháček, který se od roku 2011 začal věnovat závodění ve vlastně vyrobené bugině a na čtyřkolku se vrátil až v letošním ročníku. „Už to rozhodně neberu, že jsem Dakar pětkrát vyhrál. Rok 2018 bude pro mě novým začátkem.“