• Rychlostní zkouška: 64 km
  • Celkem: 786 km

Vydali se na dobrodružnou cestu, aby se z nich právě teď stali hrdinové. Na závěrečných 64 kilometrech rychlostní zkoušky již žádný problém nečíhá... Stačí ujet příslušnou vzdálenost a pak si jen vychutnat měřenou část v samém středu bivaku. Na konci dlouhé přejezdové části se v Buenos Aires uskuteční slavnostní předání cen na stupních vítězů za účasti Argentinského automobilového klubu (ACA).

Motocykly:
David PABIŠKA - dojel na 36.místě
Rudolf LHOTSKÝ - dojel na 89. místě

Čtyřkolky:
Josef MACHÁČEK - již ukončil závod z důvodu nehody
Zdeněk TŮMA - dojel na 14. místě

 

Zhodnocení Rallye Dakar 2017

  • Tým BARTH Racing byl na pódiu třikrát
  • PABIŠKA po desáté, LHOTSKÝ poprvé v cíli
  • TŮMA jako jediný Čech na čtyřkolce dojel

 

V sobotu 14. 1. 2017 se stala Rallye Dakar 2017 minulostí. Na závodníky čekalo ještě 64 závodních kilometrů a poté přesun do hlavního města Argentiny Buenos Aires dlouhý 700 kilometrů. Tam již bylo vše připraveno na závěrečné pódium, okolo kterého se tradičně sešly tisíce fanoušků, kteří vytvořili skvělou atmosféru.

 

Tým BARTH Racing, který vstoupil do závodu s dvěma motorkami a dvěma čtyřkolkami, byl na závěrečném pódiu nakonec třikrát. Již po desáté vjel na závěrečnou rampu matador David PABIŠKA. Svůj sen si splnil motorkář Rudolf LHOTSKÝ, který letošní Dakar dotáhnul až do konce. Nováček na čtyřkolce Zdeněk TŮMA dokončil Rallye Dakar 2017 jako jediný český zástupce v této kategorii. Josef Macháček si bohužel k šedesátým narozeninám nenadělil hezký dárek, když musel ve čtvrté etapě kvůli nehodě odstoupit. Celkově tým bojoval hlavně s technickými problémy, v podstatě všechny stroje dělaly svým jezdcům a jejich mechanikům vrásky na čele. Je ovšem nutné dodat, že podmínky v závodě byly extrémní.

 

Letošní Dakar opět velmi ovlivnilo špatné počasí. Obzvlášť etapy v Bolívii byly velmi poznamenány silnými dešti. Sílu závodníkům sebralo střídání počasí i vysoké nadmořské výšky. V Argentině čekalo na závodníky naopak velké horko. Lehké to neměly ani asistenční vozy, které denně polykaly stovky kilometrů v přejezdech mezi bivaky a mechanici si tak nemohli dosatatečně odpočinout.

 

David PABIŠKA

David PABIŠKA na svém (již oficiálně) desátém Dakaru obsadil celkově 45. místo se ztrátou přes 9 hodin na vítěze. Pro Davida to byl smolný Dakar. Bojoval jak s technikou, tak se zdravotními problémy, které ho limitovaly ke konci závodu. Ovšem bere to jako sport, ke kterému to patří a je rád, že je po desáté v cíli. Bohužel ani spolupráce s KTM nebyla optimální a na základě technických problémů vznikla největší časová ztráta, kterou už David v druhé polovině závodu nedokázal stáhnout. Blízko bylo i vyřazení, které mělo vliv i na psychiku jezdce. „Co bude dál zatím nevím. To se musí rozhodnout v týmu. Jsou tady nějaké plány. Mě se samozřejmě končit nechce, chci v tom pokračovat dál. V jaké roli a jak se vrátím na Dakar je ve hvězdách jako každý rok. Chci velmi poděkovat fanouškům a všem blízkým, kteří mě fandili“, dokončil hodnocení letošního Dakaru matador David PABIŠKA.

 

Rudolf LHOTSKÝ

Ruda LHOTSKÝ si splnil svůj sen. Na podruhé to konečně vyšlo a Ruda vyjel na vysněnou cílovou rampu. Porovnání z loňskem popisuje jako nebe a peklo. Ruda se poučil z chyb a posunul se dopředu. Upravil stravu a měl svůj speciální jídelníček. Tréninkové procesy také prošly změnou a Ruda pracoval také na psychice. Právě psychika byla nakonec tou nejdůležitější stránkou. Technika pracovala dobře a Ruda řešil pouze drobné opravy, kromě maratonské etapy, kdy mu vytekly přední vidlice a celé dva dny jel v podstatě bez tlumičů. Zbylé opravy byly drobné následky pádů. „Pády spočítané nemám, ani bych to nechtěl počítat, ale určitě jich v tom písku bylo hodně. Vždycky jsem ale motorku zvednul a jel jsem dál. Ani jednou jsem myšlenkou neuvažoval o tom, že by pro mě závod skončil nebo že bych to vzdal. Možná pomohlo i to, že jsem se neholil. Vloni se vždycky po tom, co jsem se oholil, něco stalo. Na závěr bych chtěl pozdravit všechny fanoušky, kteří mě podporovali. Hlavně děkuji celé mé rodině, bez které bych to nedokázal a samozřejmě mému mechanikovi Markovi Tögelovi“, popsal své letošní působení na Dakaru Ruda LHOTSKÝ. Ohledně dalšího ročníku Rudolf Lhotský naznačil, že uvažuje o startu na čtyřkolce. Ovšem ihned dodal, že je to s velkým otazníkem. Rudolf LHOTSKÝ dokončil Rallye Dakar 2017 na 89. místě.

 

Zdeněk TŮMA

Zdeněk TŮMA dokončil svoji první Rallye Dakar jako jediný ze tří českých čtyřkolkářů. Věčně usměvavý závodník si tak hned při prvním startu zapsal hezký úspěch a celkové 12. místo. Zdeněk ovšem neprožil jednoduchý závod. Od první etapy, kdy utopil čtyřkolku, až do předposlední etapy bojoval s velkými technickými problémy. Bez problémů si mohl pořádně zazávodit až v předposlední etapě. „Bylo to hodně kilometrů, ale ubíhaly rychle. Ani jsem si neuvědomoval, že je jich tolik. Ráno jsem na to vždycky sednul a přijížděl jsem i po deváté hodině večer, takže někdy jsem toho měl plné zuby. Nejhorší chvíle byly ve vysokým nadmořských výškách, kde sněžilo, pršelo, byla zima a bylo to náročné i na psychiku“, popsal závod Zdeněk TŮMA. Zdeněk měl největší technické problémy s nádrží a se ztrátou benzínu. Ani náhradní nádrž totiž nevydržela. Díky obětavé práci mechanika se nakonec podařilo nádrž zalepit. Zdeněk si také pochvaluje spolupráci s Josefem MACHÁČKEM, který ho toho ohledně Dakaru hodně naučil. „Jsem rád, že mě fanoušci fandili a že jsem je nezklamal. Jsem šťastný, že jsem stroj i sebe dotáhnul na slavnou dakarskou rampu. Zvlášť chci poděkovat své rodině, která mě v tom podporuje“, poděkoval svým fanouškům nováček na Rallye Dakar. Plány na Dakar 2018 zatím ještě nemá.

 

Michal BURKOŇ

Dakar 2017 hodnotí úspěšně. Ze čtyř závodníků dokončili Dakar tři jezdci týmu BARTH Racing. Velmi ho však mrzí nedokončení Josefa MACHÁČKA. Letošní Dakar byl podle manažera týmu hodně zajímavý, náročný, rychlý, stresující a plný překvapení. Nejhorší okamžiky prožíval při přesunu do bivaku v Saltě, kdy došlo k sesuvu půdy a záplavám. Na základě toho se řešila alternativa cesty a následující etapa. Ovšem chyběly také informace o tom, kde se nachází jezdci. Pro Michala BURKONĚ to byla nepříjemná situace, protože například Zdeněk TŮMA se dostal do bivaku až druhý den večer.  Jemu osobně Dakar v těchto zemích vyhovuje právě díky rozmanitosti počasí a různorodému terénu. „Dakar je nejtěžší závod a tady je to hodně zajímavé a těžké díky komplikacím, které vznikají nenadále i třeba díky počasí. Navíc podmínky jsou pro všechny stejné“, dodal k hodnocení letošního ročníku Michal BURKOŇ.

 

„Děkujeme všem fanouškům v České republice za jejich podporu, které si ohromně vážíme a moc nám pomohla“, doplnil manažer týmu BARTH Racing Michal BURKOŇ.

2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15
2017-01-15 2017-01-15