• Přípravy na start vrcholí
  • Celodenní kolotoč přejímek
  • Kompletní tým má přejímky za sebou

Přípravy na start Rallye Dakar vrcholí. Od příletu se celý tým, tedy hlavně mechanici a jezdci soustředili na tento den. Administrativní a technické přejímky jsou poslední nezávodní povinností, kterou musejí všichni absolvovat. Pořadatel je v této kontrole nekompromisní a vše musí být podle daných předpisů. Z tohoto důvodu nechce nikdo nic podcenit a vše musí být dokonale připraveno. Tedy všechny dokumenty, licence a hlavně závodní stroje. Vše se několikrát kontroluje, aby tento poslední krok byl úspěšným vstupem do nejtěžší rallye světa. V tento den se ukáže, jak se tým připravoval před odletem.

Administrativní přejímky jsou na řadě první. Tým se po obědě místního času odebral do muzea jihoamerického fotbalu. Tato krásná budova poskytla pro tuto proceduru vhodné zázemí a díky klimatizaci i komfort. Celé přejímky mají 23 stanovišť a je potřeba všechny obejít a hlavně úspěšně zvládnout. Úlevu mají doprovodné vozy, které mají stanovišť méně. Kontrolují se licence, pojištění, všechny papíry od závodních strojů, povolení, zdravotní stav a nakonec proběhne i pasová kontrola. Během této části přejímek probíhá i bezpečnostní školení jezdců. Administrativní přejímky tým BARTH Racing zvládl bez ztráty kytičky.

Ihned po administrativních přejímkách se musel celý tým rychle přesunout zpět do bivaku. Tam si jezdci vzali techniku a mechanici posbírali všechny potřebné věci a šlo se na věc. Oproti první části, byly technické přejímky v hangárech místního letiště, které poskytuje zázemí startovnímu bivaku. Teplota atakující 38 stupňů celsia a nemožnost schovat se před spalujícím sluncem udělaly z technických přejímek ještě horší událost. Neustále přesouvání mezi jednotlivými stanovišti a také rozebírání závodních strojů bylo velmi vysilující. Kontroluje se veškerá elektronika, připojení přístrojů, technický stav, bezpečnostní prvky, prostě technická kontrola se vším všudy. Doprovodné vozy vyfasovaly tzv. „tripiny“, kterou slouží k navigaci a také ke kontrole rychlosti. Pokud je předepsaná rychlost pořadatelem porušena, hrozí týmu v nejhorším případě i diskvalifikace. Omezení rychlosti platí mimo závodní úseky i pro závodníky, kteří tak mohou přijít nejen o peníze díky pokutě, ale hlavně o cenné minuty.

Kolem sedmé hodiny večerní místního času bylo hotovo. Kompletní tým BARTH Racing úspěšně zvládl i technické přejímky a silvestrovský večer tak mohl strávit v klidu. Nakonec se závodní stroje odvezly do parc fermé, kde si je závodníci vyzvednou před zahajovacím ceremoniálem první den roku 2017.

2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion
2016-12-31-Asuncion 2016-12-31-Asuncion